lördag 12 december 2009

Inget jobb..

blev det för mig igår, jag fick stanna hemma för jag är inte helt ok än, fast idag känns det rätt ok. Sonen gick på dagis som vanligt igår (han var så glad för att han fick gå till dagis), dom skulle ha genrep på kullen (önskar att man kunnat stå utanför och tjuvlyssnat, förstå så söta dom måste vara), på måndag ska dom ju sjunga för alla föräldrar och A har även bjudit in mormor, farmor och farfar. Jag gjorde inte så speciellt mycket på dagen här hemma, lite små plock tog jag hand om.

Hämtade A på dagis och sen gick vi hem och han fick öppna sin chokladkalender (som han fick av sin moster) och så fick han paket nr 11 (han tycker det är så kul att få paket varje dag fram till jul, hans ögon verkligen tindrar varje gång han ska få öppna ett paket). I detta paket var det en byggare bob plånbok så genast undrade han vart hans pengar var, man måste ju ha pengar i plånboken:-)

Vid middagstid kom min bror och hans sambo hit med pizza (ännu en lätt dag, ingen matlagning), efter middagen busade dom lite med A innan dom skulle iväg för att deras dotter skulle spela innebandymatch. Jag och A hade lite mys framför tvn innan det var dax för nattbestyren. Han var så trött så han somnade redan 19.20 så det blev en lång ensam hemma kväll för mig, ganska skönt faktiskt när man inte känner sig helt pigg. 

Idag sov A ända till 08.20 fast han somnade så tidigt igår, helt otroligt men gissa om det var full fart på honom då. Vi sitter just nu och tittar på musses klubbhus. Idag ska vi åka in en sväng till stan och hälsa på mormor, det var ett tag sen A träffade sin mormor så han längtar.

Ha en bra dag allihop

Kram på er

3 kommentarer:

  1. Skönt att du känner dig bättre :) Här myser vi med glögg ikväll!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. åh va mysigt, tack så mycket det hoppas jag också kram

    SvaraRadera
  3. jo risken finns att det blir alldelles för lite sömn haha, synd att de är så dyra.
    Va roligt att du lagt till mig på bloglovin.
    Kram

    SvaraRadera