fredag 25 december 2009

Norsk julafton

Vi kom till mor min strax efter fyra för att fira norsk julafton. A lekte med sin ena kusin i väntan på maten och vi vuxna surrade lite. God mat och efterrätt fick vi. Efter maten var det dax för barnen att öppna julklapparna från dom norska släktningarna. A fick regnkläder, lego, racerbil, tågbana mm. Tack ska ni ha allihop.







Efter klapp öppningen blev det kaffe, kakor och en hel del surr. Barnen lekte för fullt i alla fall dom yngre. Strax före åtta bryt vi upp för att åka hem så P kunde göra sig redo för att åka och jobba ytterligare en natt. Hunden skulle åka med min bror och hans familj för dom ville låna henne tills imorgon. 

När vi kommer till bilen hittar jag inte bilnyckeln och inser att den måste rammlat ur fickan när klädhängaren rasade ner från väggen, bara att springa tillbaka och leta. Hittade nyckeln i ett par skor.

När vi kom hem upptäckte A att Hilde inte var med och började storgråta, gick inte att trösta och förklara att hon kommer hem imorgon, han grät i högan sky och ville att hon skulle komma hem på en gång, stackarn. Han sa innan han skulle lägga sig att jag saknar min hund, imorgon ska jag leka med henne hela dagen. Han somnade inte förrän närmare halv tio så vi får se när han vaknar imorgon.

Hoppas ni har haft en bra dag för det har vi haft. Sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar