onsdag 30 december 2009

kaos

Ja det blev inte riktigt som planerat idag men jag kom tillslut iväg för att handla i alla fall. A fick gå till sin farmor så åkte jag in för att handla, hämtade ut paket på tobaksaffären, släppte av sambon vid hans jobb och sen iväg till gränby. Där var det kaos på parkeringen, dom har ju hur många parkerningar som helst men vad hjälpte det. Tillslut fick jag en parkering. När jag kom till bolaget fick man inte ta med sig vagnen in, typiskt och jag som skulle ha mycket tunga grejer. Det är inte lätt att bära en låda med öl (glasflaskor), champange, vin och whiskey alldeles ensam utan vagn men det gick (fast jag svor inombords).

Sen for jag iväg till Willys (min favorit affär i alla fall den nya butiken) där var det jätte lite folk, gick jätte smidigt att handla, självscannade dessutom så det var bara att dra sitt kort och betala ingen kö alls. Så nu är allt handlat inför nyårsfesten. Vi blir tio stycken vad jag vet, för det är några som inte svarat än. Ska bli jätte trevligt. 

Nu har vi ätit en lätt middag, köpte färdig grillad kyckling och potatissallad. Barntv på och jag surfar runt lite. 

Ha en skön kväll allihop.

3 kommentarer:

  1. Det var kaos i centrum. Höll på att bli tokig på alla felparkerade bilar. Tur att det finns P nissar och lapplisor

    SvaraRadera
  2. Hmm, jag skickade en kommentar till något av dina inlägg från min mobil, eftersom jag inte får ha datorn som jag vill, men det verkar inte ha kommit med. Har du så att du måste godkänna inläggen innan de läggs ut?

    SvaraRadera
  3. tydligen inte...

    Det jag skrev då var iaf att jag hade fullt sjå att läsa alla dina inlägg eftersom du är så flitig på att skriva. Jag har knappt hunnit sitta vid datorn så det tog sin lilla stund.
    Sen skrev jag att tyvärr inte kommer på nyår, mår fortfarande skit och orkar ingenting. Antingen sitter jag själv med barnen om C åker till landet eller så blir det han och jag och barn. VÄLDIGT lugnt med andra ord...
    Ha ett gott nytt år om vi inte hörs innan dess.
    Kram min vän!

    SvaraRadera