fredag 9 april 2010

Sämre igen

Lilleman hostar och hostar och hostar, när jag smög in för att titta till honom hade han kräkt lite. Tog en temp och den var 38.3, smög ut igen efter jag städat upp kräket. En timme senare hostade han så fruktansvärt så jag var tvungen att gå in igen. Lät som han skulle kräkas, så jag tog upp honom. Han hostade, kräktes upp en massa slem på toaletten, ögonen var helt igengeggadel, näsan rann och han mådde skit. Han försökte kräkas flera gånger men grina och skrek att det gjorde ont i halsen, han hade lite smått panik. Lyckade till slut få honom lugn och la honom i våran säng, tog en ny temp och klädde av honom till bara blöja, nu var den 38,6. Han grinar och vägra ta medicin, förstår honom för han har så ont i baken och blivit lös i magen av supparna. Avvaktar ytterligare innan jag ger någon supp, det får bli en vaken natt med mycket temptagning och imorgon får jag fixa något annat som han kan ta mot febern. Just nu sover han lugnt och jag passar då på att sitta här framför datorn en stund fast egentligen är jag så otroligt trött. Hoppas att han är bättre tills imorgon min lilla älskling.

God natt för er som kan sova

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar