tisdag 16 februari 2010

Feber


I natt har lilleman sovit hela natten i sin säng. Kom in till oss halv åtta i morse, for omkring och lekte, körde bil mm. Tänkte att han verkar ju pigg men får stanna hemma idag för säkerhets skull, har ju en sån hosta och är snorig. Tur var väl det för när vi klivit upp och sitter och tittar på morgon tv säger han vid flera tillfällen mamma jag fryser och jag frågar om det är på riktigt (för det är mycket lek nu för tiden) och det är det säger han, lägger på honom en filt och känner på honom, han känns varm, tar en temp och mycket riktig han har feber, 38.8 så det var bara att ge en panodil. Så idag blir det soffläge, mycket film och dricka så hoppas jag att han är piggare tills imorgon. P är ju fortfarande sjuk han oxå så han är oxå hemma idag. Vi får väl turas om att ligga på soffan med A. Längtar tills vi alla är frisk ordentligt.

Ska i alla fall ta mig en tur till stan för att gå på apoteket så jag kan fylla på förrådet med mediciner. Behöver nog handla lite till kylskåpet oxå, av någon anledning verkar det sina där ganska så fort:-)

Hoppas att ni får en fin dag. Nu ska jag dricka kaffe och sen ta en promenad med hunden. Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar