fredag 12 februari 2010

Mormor

Hämtade lilleman strax före fyra sen susade vi in till stan. Lämnade av barn och hund till mormor så åkte jag vidare för att köpa en alla hjärtansdag present till min sambo. Sen blev det hämtmat från Max hemma hos mormor. Lite kaffe hann vi med oxå innan det var dax att röra sig hemåt så A skulle få sova och mormor göra sig i ordning för jobbet. 

Väl hemma så var det catfight på vår tomt, jag försökte få dom att sluta och lämna vår tomt men inte ville dom det. Hunden blev galen i bilen när hon hörde katterna och sonen blev lite rädd men sen ville han se katterna slåss men det fick han inte för mig, vet ju ej om dom attackerar någon annan i sin fight. Försökte med allt möjligt för att få dom där ifrån, kunde ju inte släppa ut hunden när dom var där, vill ju inte att hon skulle bli skadad om hon sprang fram. Tillslut lomade ena katten iväg, såg skadad ut i tassen (trodde det var grannens katt). Gick och ringde på hos grannen och deras son öppnade, men det var inte deras katt för båda deras var inne. Fanns inte så mycket mer jag kunde göra, hoppas katten gick hem till sig.

Vi åt frukt och tittade på chungington innan det var dags för sängen för lilleman. Lagom när han somnat kom P hem från jobbet, han mådde så dåligt så han sjukskrev sig och åkte hem. Tyvärr har ju A oxå blivit snorig, hes och hostig så vi får se hur han mår imorgon. Jag har ju tyvärr blivit sämre igen men så är det väl när man går och jobbar innan man är riktigt frisk. 

Har nu ikväll suttit och hållit på med oriflame leveransen och sorterat bland alla papper, samtidigt njuter jag av ett glas vitt vin, inte helt fel. 

HOppas ni alla har en skön fredagskväll. Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar