söndag 21 februari 2010

Skit vad med snö







Sov riktigt bra igår faktiskt, gick över till svärmor när dom kommit hem (hon hade ju A). Fikade där och så, sen fick jag låna deras bil för när svärmor haft vår bil idag så började en lampa lysa och det lät konstigt i motorn. Så det blir till att lämna in på verkstan på tisdag när jag vakat av mina nätter. Det hade redan då kommit jätte mycket snö, så när jag skulle köra hem bilen (och den är extremt låg) fick jag nästan ploga mig fram med den.

Tänkte åka i god tid till jobbet pga snöovädret, men tog ju en evighet innan jag kunde se ut genom rutorna, blev is på insidan i hela bilen. När jag väl kom iväg kunde jag inte köra mer än max 70 på stora vägen. Hann i alla fall i tid till jobbet.

Natten rullade på, hyfsat mkt att göra. Var på en annan sal i natt så jag hade två andra patienter. Var så svin trött i morse när jag skulle åka hem men det gick bra att köra hem. Däremot när jag kom hem var det så mycket snö så jag kunde inte parkera bilen och inte heller ställa mig på gatan för där hade dom bara plogat lite, plus att det stog bilar tokigt så om jag oxå skulle ställt mig där skulle ingen kunna komma fram. Började skotta men sen kom min sambo ut och tog över och jag in och väntade tills jag kunde köra in bilen. Ville vara inne fall sonen vaknade så han inte skulle få panik när ingen var hemma. När han skottat halva uppfarten körde jag in bilen och han fortsatte med resten.

Lilleman vaknade ganska precis när jag höll på att somna så han fick komma in en liten stund till mig innan dom gick upp för att äta frukost och åka till bowlinghallen. Lyckades somna trots att dom var hemma men blev väckt av A när han kom in och kröp upp i sängen till mig, han passade på medans hans far stog i duschen. Somnade om när dom åkte iväg.

Har sovit lite si och så idag och känner mig jätte trött och ont i kroppen. Hoppas natten kommer gå bra att jobba ändå.

Hoppas ni haft en fin söndag. Nu ska jag slappa en stund innan familjen kommer hem. 

KRam på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar