torsdag 18 februari 2010

Vaken natt

Lilleman vaknade i natt och var jätte ledsen, trodde han haft en mardröm. Han fick komma in till oss men han bara pep och gnällde. Hostade och lät hemsk i lungorna. Han sa mamma ont här och pekade på munnen, frågade då om han hade ont i halsen och det hade han. Ville ha dricka flera ggr, P gick upp med honom till slut för att lägga sig i soffan och titta på tv för att han skulle tänka på annat men inte ens det hjälpte fortfarnade ledsen. Prövade lägga honom med oss igen men han kunde inte komma till ro. Han låg på kudden och grina, hjälp mig, hjälp mig (hur ont gjorde det inte i mammas hjärta då). Lyckade tillslut få i honom lite hostmedicin och satt upp med honom sittandes i famnen, gungade och sjöng för honom, efter ett tag blev han avslappnad och kom till ro. Somnade efter en stund när jag la ner honom. Men vi var vakna säkert tre fyra timmar i natt så man är lite seg idag. Men lilleman verkar må bättre, ingen feber, inte så mkt hosta men otroligt snorig. Hoppas han blir frisk snart.

I skrivandes stund hör jag hur han håller på att vända upp och ner på hela sitt rum så det är nog bäst jag går och kollar hur det står till där inne. Hoppas att ni får en bra dag.

Kram på er

1 kommentar:

  1. Hejsan svägerskan här !
    Stackars mitt underbara lilla gudbarn Hoppas att han slipper halsont och förkylning snart Det är inget kul när barnen mår så där dåligt Hälsa honom från mig och ge honom en kram Jag har uppdaterat mig nu på din blogg så att du vet
    Kram Anneli

    SvaraRadera