torsdag 4 februari 2010

Träning, shopping och date

Idag lämnad P sonen på dagis så jag kunde ligga lite längre i sängen, skönt. När jag vaknade i morse var halsen sämre och dessutom slemig. Men efter några timmar kändes den bättre igen men ej helt bra, har även fått hosta tyvärr.

Halv elva idag dök Tett upp för vi skulle ju träna. Kanske inte så smart att träna när man inte är frisk. Men vi tog det ganska lugnt. Det blev 15 min wii och 15min cykel. Trots att vi tog det ganska lugnt så blev vi ordentligt svettiga. 

Efter en dusch for jag och sambon i till stan för att köpa dom där metall skenorna som vi ska ha vid trösklarna, åkte även tillbaka till Chilistore och köpte den där N.Y tavlan som vi såg där igår. En sväng till apoteket och ailina blev det oxå.

Väl hemma var det dags att gå och hämta lilleman, skulle hämta lite tidigare för min bästa vän med barn skulle komma hit med sina barn idag. Hämtningen tog otroligt lång tid idag bara för att jag var stressad. Så innan vi ens var hemma hade ju dom kommit naturligtvis (och P var inte hemma så dom fick stå ute och vänta), medans dom stog och väntade på oss kom naturligtvis glassbilen och stannade utanför vårat hus. Hon blev då "tvungen" att köpa glass. Gissa om min son blev glad. Efter fikat lekte barnen och vi kunde sitta och prata lite. Dom stannade kvar och åt middag med oss, väldigt trevligt tycker jag.

Imorse lovade jag min son att vi skulle spela det där nya spelet som vi köpte, när han kom hem från dagis (hade just i den stunden glömt att vi skulle få främmande). Självklart kom han ju i håg det när han kom hem och började gråta för att han inte fick spela, lovade då honom (eftersom jag lovat att vi skulle spela idag) att vi skulle göra det när hans kompisar åkt hem. Dom åkte halv åtta och då var det bara att plocka fram spelet och läsa hur man skulle spela. Det var för barn från fyra år och uppåt, han har ju inte fyllt tre än men det gick faktiskt bra. Men efter en halv timme gav vi upp och började natt proceduren istället, han somnade snabbt vill jag lova. 

Så eftersom hela dagen har rullat på så har jag ju inte hunnit läsa bloggar eller skriva något men nu har jag läst igenom allt (tyvärr inte lämnat några komentarer) och slänger in ett inlägg oxå. 

IMorgon lovar jag att slänga in bilder på det nya rummet, har tagit lite bilder ikväll får se hur dom blev. Tog även lite bilder när vi hade främmande får se hur dom blev oxå, kanske slänger in något av dom oxå.

Hoppas att ni alla sover gott. Kram på er.

1 kommentar:

  1. Tack för igår. Det var jättetrevligt, och underbart skönt *och gott* att bli bjuden på middag. Det är man inte bortskämd med.
    Vi får försöka få till en träff snart igen. Visst hade A sett den nya Nicke filmen som går på bio?
    Kram

    SvaraRadera