tisdag 23 februari 2010

Värsta natten

I natt hade jag den värsta natten i mitt liv på mitt jobb. Kan ju tyvärr inte skriva några detaljer, men jag var fysisk och psykiskt slut när jag åkte hem i morse. Kom i säng efter nio och klev inte upp förrän kvart över tre. Har ont i kroppen idag och har inte gjort mycket idag. 

När jag skulle hämta lilleman på dagis var han fullt upptagen med att leka. Han drog omkring på en dockvagn och bar en väska, en dagiskompis till honom kom och ropade Alexander Alexander jag behöver vällingen. Okej sa han och plockade fram en vällingsflaska. Såå söta var dom. Medans jag pratade med fröken drog han iväg och jag tänkte efter en stund vart tog han vägen. Han brukar ju alltid vilja vara med mig när jag kommer och vi går hem nästan på en gång, men inte idag. När jag pratat klart med fröken gick jag iväg till det rum där han var. Tittar in i rummet och där ligger en pojke i docksängen  och A står brevid och frågar om han vill ha välling, mmm säger killen i sängen varvid A ger honom en vällingflaska som han börjar "dricka" ur. En flicka står och diskar, A går dit och börjar koka maten. Dom var så söta när dom lekte mamma, pappa, barn. Jag blev så glad över att se honom leka med dom andra barnen på dagis (jag har aldrig sett honom leka så med dom förut). Känns så skönt att han nu leker med dom andra barnen och inte bara är själv eller med fröknarna. Han brukar kunna sitta med dom andra barnen och leka men inte leka med dom andra barnen. Så kul, det värmde mammahjärtat kan jag säga.

Nu ikväll efter A gått och lagt sig kom min svägerska med barn (dom är stora barnen). Jennifer ville ut och springa och då ha med sig Hilde ut. Det hela slutade med att dom tog med sig hunden hem för dom har ju sportlov nu så då ville Jennifer låna Hilde. Så nu är det lite tomt här hemma, sambon är på jobbet och hunden utlånad, lilleman sover och jag sitter här själv. 

Ska försöka att krypa ner i sängen senast klockan tolv så jag är pigg imorgon när jag ska upp och lämna på dagis.

1 kommentar:

  1. usch va jobbigt det låter med att du haft en sån natt på jobbet, hoppas det känns lite bättre nu i kväll och att du kan lägga det bakom dig. Kramar!

    SvaraRadera