torsdag 14 januari 2010

ARG

Hann med en sväng till Jula igår för att byta dörrhandtaget som vi köpte där, i den allmäna stressen råkade vi ta ett ytterdörrhandtag istället för till innerdörrar. Jaja det gick ju bra tillslut, nu är ett på plats i alla fall och det var rätt snyggt så vi kan nog köpa till dom andra dörrarna oxå. Annars igår blev det en del städning och sen kollade jag och sambon på en film.

Idag blev det stressigt som vanligt till dagis, vi är ju inga morgon människor. Fick ta bilen för att inte komma alldeles för sent men känns ju lite onödigt när det inte är speciellt långt att gå. Efter jag lämnat A tog jag mig en repa med hunden. Nästan direkt mötte vi några grannar med deras hundar. Dom kopplade upp sina hundar för den ena är så liten så den skulle min lätt kunna krossa i buset. Man ska ju inte låta hundarna hälsa kopplade egentligen men nu gjorde vi det i alla fall och min hund blev trängd och attackerade då den större hunden. Slängde ner min hund i underläge på marken och lät den andra hunden nosa på henne. Lite senare fick dom hälsa en gång till men efter en minut rök dom ihop igen. Usch så arg jag blir på min hund, hon har aldrig haft det beteendet förrut och jag vill inte att hon ska få det nu heller. Vill inte ha en tjurig gammal tik. Hoppas att det bara var något tillfälligt men nu kommer hon väl ses som stora skräcken på gatan?

Idag är det mer städning som står på agendan och lite annat. Hoppas ni alla får en fin dag, det är så vacker ute just nu med frosten på träden, hade tänkt ta lite bilder men kom alldeles av mig av detta som hände.

1 kommentar:

  1. Trist när vovven har sådant beteende... vi har själva en liten chihuahua så vi får alltid vara försiktiga när vi låter honom hälsa på andra... kram!

    SvaraRadera