lördag 30 januari 2010

Rolig lekstund

Lottica och Leo dök väl upp vi halv tio/tio tiden, då satt vi och åt frukost, klev upp lite sent för A hade varit vaken på natten igen. Barnen lekte jätte bra mest inne på A:s rum men dom var en del i köket oxå där jag o Lottica satt och fikade. Tycker det är så roligt när barnen verkligen leker och inte bara sitter med oss. Underbart för A att få hem en kompis och leka några timmar. Taskiga jag bjöd barnen på lunch men stackars Lottica hon fick minnsan ingen. Barnen behöver maten bäst eller hur.

När dom åkt hem tog vi oss in till stan för att fylla upp kylskåpet som var helt tomt. Tog en korv på willys (synd bara att det är så hårt skinn på dom), sen shoppade vi loss. På vägen hem var jag tvungen att tanka, medans jag står o tankar ser jag hur A börjar kräkas, fyra kaskad spyor på raken, hela han och bilen blev ju full. Slet ur honom ur bilen för det var så mycket så jag var rädd att han skulle sätta i halsen. Han stackarn mamma jag fryser, ingen mössa eller något. Av med jackan o slängde in den på sätet och tog av honom hans jacka som var full. Fick köra hem med honom i baksätet ej barnstolen för den simmade det i.

Jag som hade tänkt vila medans dom skulle till farmor och klippa sig. Det var ju bara att strippa honom i hallen (hade spyor tom innan för alla kläder, stackarn), in i duschen med honom, han var naturligtvis jätte ledsen. SEn gick dom till farmor i alla fall och jag fick gå ut i minus tio grader och skura bilen, burr vad det var kallt. Sen in och ta hand om bilbarnstolen och alla kläderna, laga mat, äta och sen fara iväg till jobbet för tio timmars jobb, helt slut.

Idag har jag inte kunnat sova något bra men A är i alla fall inte dålig i magsjuka så det måste ha varit korven eller något. Däremot är han ganska så förkyld. Just nu är dom i bowlinghallen för hans pappa spelar match och jag slappar lite och städar lite här hemma. 

Hoppas ni har en underbar lördag

1 kommentar:

  1. hej! ny blogg tävling att vinna iPhone 3gs 16gb vit.
    Delta helt gratis och få gratis telenor kontantkort inkl 400 kr att ringa för.
    Lycka till <3<3

    SvaraRadera