lördag 27 mars 2010

baka

Lurade med mig Carola till stan idag för att gå på media markt, toys urús och willys. Fick åka och hämta henne i björklinge för hon hade ingen bil. Halv vägs till stan ringde hennes dotter och ville följa med så vi plockade upp henne längs vägen. Men det blev inget media markt eller toys urús för oss, det var även idag trafik kaos runt platsen där dom ligger. Efter mycket tråckel lyckades vi ta oss vidare till Max för en sen lunch. 

När vi nästan ätit klart ringer Tett och säger att vi bara måste komma till Media Markt för A:s favorit var där, nämligen Nicke Nyfiken. F-N vi hade ju verkligen inte tid att försöka ta oss dit och in eftersom Carola var tvungen att vara hemma till halv fem och jag bara var tvungen att handla innan så jag kunde baka ikväll. Synd.

Efter Willys körde jag hem dom till björklinge och sen hem till oss. Far och son slappade framför tvn medans jag gjorde annat, sen när jag stog för att börja med maten hade dom bestämt att vi skulle äta mackmiddag idag eftersom vi hade ätit så sen lunch, så det var bara att plocka undan igen för att ta fram mackor med tillbehör istället. A åt inte så mycket han hade nämligen goffat i sig en massa godis medans dom tittade på tv (är ju lördag och enda dagen han får äta godis). 

Jag började baka medans P skulle natta A. Hann baka en grej sen sprang A upp hela tiden och jag fick gå tillbaka med honom till sängen, blev många tårar från hans sida. Jag vart väl ganska irriterad då jag känner mig rätt så stressad inför morgondagen. 

Imorgon ska vi ha första kalaset för lilleman, han fyller ju tre år på onsdag men vi har bestämt att även ha kalas imorgon för det är lättare för folk att komma på en helg istället för en vardagskväll. Känner mig lite stressad inför det för P har precis målat klart väggarna och nu ska allt städas av där inne och få lite ordning tills imorgon. Tänker inte ta in alla möbler igen eftersom vi ska lägga golv nästa helg, men vi måste ju ha någonstans att sitta och fika. Ska dessutom hinna baka och göra tårta, dammsuga och torka golv och lite annat röj. Men men det får bli som det blir, man behöver ju inte ha sju sorters kakor.

Nej åter till spisen. Hoppas ni haft en skön lördag. Önskade jag kunde sätta mig i soffan framför tvn med ett glas vin istället.

2 kommentarer:

  1. Nu är tävlingen om bakformar igång :-)

    SvaraRadera
  2. hej tjejen, tusen tusen tack för grattiset till lillebror ♥ hoppas in o läser lite mellan amningarna ;-) men snart är vi nog i rutiner lite mer, kramar!

    SvaraRadera