onsdag 24 mars 2010

spik i foten

Igår började sambon riva ner lister och så i vardagsrummet så han skulle kunna måla idag. Han lägger då listerna med spikarna uppåt utanför lilla toaletten bakom en halvvägg. Påpekar detta då jag ser det, säger att det är livsfarligt att ha dom där. Senare på kvällen ska jag gå och titta om vittrinskåpet får plats i hörnet i det utrymmet och vad händer då? jo jag har ju naturligtvis glömt att han har listerna där så jag kliver rakt på en spik. Jag lovar att jag skrek, F-N vad ont det gjorde. Stackars lilla A blev ju livrädd när jag skrek så där, så han började ju naturligvis gråta. Så det var bara att åka till jobbet haltandes. Kan säga att jag var inte såå glad. Hoppas nu bara att spiken var tillräckligt ren så man inte får en infektion på köpet. 

Idag har jag klarat mig utan olyckor, hoppas huvudvärken inte återkommer heller men den ligger på lur. I alla fall är det sista natten för den här gången. Ska bli skönt att vara ledig några dagar igen. 

Mycket som ska hinna bli klart innan söndag då vi ska ha kalas ett av två för lilleman som fyller tre år på onsdag nästa vecka. Just nu är det ju kaos i huset pga renoveringen. Undrar om vi hinner få någon ordning till söndag? Och så ska man ju hinna övrig städ och bakning förstås. 

Ha en skön onsdagskväll för nu ska jag göra mig redo för sista natten.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar