torsdag 18 mars 2010

Mammas lilla hjälpreda












Hämtningen idag gick hur smidigt som helst, hade en mysig pratstund på vägen hem. Väl hemma ville A titta på tv en stund så då gjorde vi det tillsammans. Jätte mysigt hade vi i soffan. Sen var det dags för att laga lite middag och den skulle vi göra tillsammans, han är så duktig min lilla hjälpreda. Han verkligen älskar att laga mat, baka mm. Vi hade en trevlig stund under middagen och för en gångs skull åt han riktigt bra så efter maten fick han en glass. Medans han åt den i soffan framför tvn passade jag på att ringa till min mor. Även kvällsrutinerna gick som smort ikväll och två sagor blev det innan han kröp ner i sin säng. Min gamla A var tillbaka, ingen jobbig treårs trots idag inte, såå skönt. 

Imorgon är A ledig från dagis, jag och P från våra jobb så då kan vi ha en familjedag tillsammans, det händer ju inte allt för ofta. Undrar vad vi ska hitta på då? Ev ska vi träffa min bästa vän och  hennes barn en stund på em (P får stanna hemma och kanske börja måla). Vi ska ha en ledig helg ihop dessutom, det hade vi senast vecka 3, så det var ett tag sen. P ska spela match på lördag och jag  och sonen ska på treårs kalas på eftermiddagen. Men sen kvällen och söndagen ska vi spendera ihop.

Nu sitter jag här framför datorn och bara slappar, det tycker jag att jag är värd efter allt städande och plockande som jag gjort idag. Om några timmar kommer min sambo hem från jobbet och sen är han ledig i några dagar, det är han värd så mycket som han har jobbat sista tiden. 

Ha en skön kväll. Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar