söndag 21 mars 2010

Söndag


På lördagen åkte vi med sambon till hallen och kollade på matchen, dom spelade oavgjort. Sen tittade vi en liten stund på svärmors match. Det fick bli lunch på hallen innan vi åkte till skopunkten, dressman mm. Köpte nya walkingskor på stadium så jag kan ut och vandra och vad händer då jo idag så snöar det för fullt.

Kvällen tillbringades här hemma och det blev ganska sent innan lilleman kom i säng men så kan det bli ibland. Jag och A bakade en äpple/päronpaj som blev jättegod, receptet har jag fått av min bästa vän. När lilleman somnat kom min bror med sambo hit en liten stund och drack kaffe. Vi tog även ett glas vin tillsammans.

Idag fick jag lite sovmorgon eftersom jag ska jobba i natt. När jag klev upp åt vi en sen gemensam frukost. Sambon gick och la sig för han mådde inte bra. Jag och lilleman lekte på han bilmatta, det var jätte mycket väg som var trasigt, så vi borrade och lagade för fullt. Sen har vi även bakat muffins (A älskar att baka), vi hade i nonstop  och jag kan ju säga att en och annan ramlade in i A:s mun trots att det inte är lördag idag.

Vi ska iväg på middag hemma hos svärmor som min svägerska bjuder på, ska bli trevligt. Robin, Amanda och Teddie kommer oxå vilket ska bli kul. Får se om A vill leka med Teddie, han brukar inte vilja göra det av någon anledning.

Hoppas att ni har haft en bra helg. Och jag hoppas att det slutar snöa snart, nu har det vräkt ner hela dagen. Jag som köpte nya skor för nu var det bara vägar, tji fick jag.

Kram på er

4 kommentarer:

  1. har en 9-åring hemma som är grymt besviken att hon inte får ha sina nya skor ute nu när det blev snö igen, tycker den kunde hållt sig undan. Hoppas du får det lugnt på jobbet, vi kan väl höras om du är ledig någon dag....*kram*

    SvaraRadera
  2. Hej gumman, låter som om ni haft en riktigt fin o trevlig helg, trist med "bakslag" med snö men i dag är det i alla fall soligt och fint.

    Ha en riktigt fin söndag, kramar

    SvaraRadera
  3. va duktig du är som bara tog ett glas vin. Önskar att jag också hållt mig till planen. Märks att det går nått år mellan gångerna haha. Låter som ni haft en mysig hel hoppas veckan blir lika mysig kram

    SvaraRadera
  4. innebandy . om jag hinner , ska laga bilen 7 och träningen börjar 8 ../tett

    SvaraRadera