fredag 19 mars 2010

Fredag

Åkte in en sväng till stan efter tolv, först åkte vi till leklust för att titta på present till Leo som har fyllt år men hittade inget jag ville köpa. Vidare till gränbycentrum och först ut var burger king för att få i oss en sen lunch. Medans vi satt och åt kom A:s mormor förbi en sväng. Vi shoppade lite mat och sånt. Bara för att jag hade en tid att passa så sprang vi på massor av folk som vi kände (och inte träffat på länge) så det gick åt ganska så mycket tid till att stanna och prata lite. Skulle varit hemma hos min bästa vän klockan fyra, fem över fyra stog vi i kassan på coop och jag skulle sen även skjutsa ner P på stan så han fick ta bussen hem. Slutade med att han fick åka med bort till där min vän bor och ta bussen hem därifrån. Kom väl till min vän till halv fem istället för fyra. 

Hon hade bakat en hel del tills vi skulle komma. Vi hade en trevlig stund (synd bara att jag var så trött så jag var kanske inte det bästa sällskapet). Hennes dotter hade feber men var rätt pigg, hennes son hade inte feber men försvann till tvn där hon hittade honom sovandes (undrar om hon lyckades få honom i säng i vanlig tid). A lekte med deras leksakskök och tyckte det var toppen. Han ville inte åka hem när vi skulle hem. Blev lite stimmigt emellanåt, kan bli så ibland framför allt en fredag när barnen är lite slut efter veckan på dagis. Trevligt var det att träffas i alla fall. Hoppas vi kan göra om det snart. Tack för gott fika. 

Här kommer lite bilder på hennes bakverk:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar