tisdag 23 mars 2010

flimmer

Kom till jobbet igår och gick in för att jobba direkt (eftersom det var natt nummer två med samma barn). När jag jobbat någon timme så stog jag vid en kuvös och så såg jag i ögonvrån blickande prismor (fast ofärgade), tänkte oj vad är det som speglas i glasögonen, gick därifrån men det försvann inte utan blev mer, tog då av glasögonen men det blev inget bättre av det. Tillslut såg jag knappt på ena ögat och för det andra flimmrade det, jätte obehagligt. Gick ut i fikarummet för och tänkte det kanske går över om jag sätter mig en stund. Tog jättelång tid innan det blev bättre men ej helt bra. En stund senare kom huvudvärken och blixtrande smärta i/över ena ögat, nacken mm. Migränanfall med andra ord, har aldrig tidigare haft flimmer innan ett anfall, obehagligt var det i alla fall. Hängde över "ön" i rummet och försökte stänga ute allt ljud och ljus (vilket naturligtvis inte gick för rummet badade i ljus och det plingade och larmade hela tiden)

Fick två ipren av sjuksyrran (min kollega sa att det var bra för huvudet) sen gick Christina och hämtade starkt svart kaffe till mig (hatar svart kaffe) för hon sa att det hjälper mot migränen. Satt där och drack mitt äckliga kaffe och tystade larmen. Mådde riktigt skit så jag fick gå ut i ett mörkt rum en halvtimme och vila sen var det bara att gå in och fortsätta jobba hela natten. Det blev lite bättre men ej helt bra, klarade i alla fall av nattens jobb.

Har lite känningar i ögonen idag så jag hoppas att det inte blir värre ska ju jobba i natt igen.

1 kommentar:

  1. stackare, lider också av migrän och det är hemskt.
    Man måste genomlida det för att kunna förstå hur jobbigt det faktiskt är. Tur att du har goa kollegor som tog hand om dig. Hoppas allt har börjat lättna. Jag kan bli utslagen i dagar utav det. Ursch för migrän. Stor kram till dig vännen

    SvaraRadera