tisdag 9 mars 2010

Ombesiktning

Den lokala bilverkstaden kunde ta emot mig och byta lampan och det kostade gratis, det gillar jag. Messade med Tett och frågade henne om vi skulle luncha på stan och så kunde hon göra mig sällskap när jag skulle besikta bilen. Hon kom hit vid halv ett och så åkte vi ner på stan, vi åt på amizing tai, det blev kycklingspett med jordnötsås, så himla gott. Vi kom i god tid till besiktningen men dom var försenade så vi fick vänta. Och när vi kom in så är det första besiktningskvinnan säger: det saknas två säten här. Aaahh inte tänkte jag på att man måste sätta in extra sätena, vi använder ju bilen med bara fem säten för att ha stort lastutrymme. Ja så är det när man tänker på bilen som en vanlig personbil. Fick andra nedslag oxå så det var ingen idé att åka hem och hämta sätena eftersom jag ändå fick ombesiktning. 

Efter vi var klara där skjutsade jag Tett till hennes personalmöte och medans hon var där tog jag en kopp kaffe i bowlinghallen. Träffade även svärmor där, för hon var ju oxå på personalmötet naturligtvis. Sen åkte vi hem och Tett tog sin bil o for till sin pojkvän. Vi har druckit kaffe (ja inte lilleman då förstås) och tittat på bla barbapappafilmer.

Nu står far och son i köket och lagar mat, ska bli spännande och få se vad man får till middag idag. Har inte varit ut i köket och tjuvkikat. Ha en skön kväll.

KRam på er

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag det låter som, mys att bara äta och umgås! Hoppas ni får en lika fin dag i dag :) Kramar

    SvaraRadera