måndag 29 mars 2010

Mysdag med sonen

Imorse ville A inte vakna alls, jag ropade på honom hur många gånger som helst, kvart i nio fick jag honom att vakna, klockan nio skulle han vara på dagis, hur tror ni det gick?

Jo han fick vara hemma idag, dels för att han var så trött och gnällig och dels för att jag skulle ju vara hemma idag så då kunde vi ha en mysig dag istället. Vi tog en lååång frukost, mys. Sen lyssnade vi på saga och musik, tog en lång promenad med hunden. På promenaden hörde jag helt plötsligt att det lät som om hunden lekte med en pipleksak, vänder mig om och ser då att hon leker med en mus/sork, gud så den pep och skrek. Fick henne att släppa den, fy så äckligt. Fick lite smått panik där ett tag och stackars A blev ju livrädd och började stört gråta smått hysteriskt. Allt lugnade sig dock ganska snabbt men jag vill lova att jag inte tagit emot några hundpussar idag inte.

Sen tog vi en tripp in till stan, toys urús, blev väl ca två timmar inne på leksaksaffären. Han hade jättekul med att leka med olika saker som stog framme, en av dom största favoriterna var nog elbilarna, där satt han bra länge och tjatde om att få gå tillbaka till dom. Vi hade ju inga tider att passa så det var underbart att bara kunna njuta av att se en sån glad kille. Sen sålde dom black&decker arbetsbänk för endast 100kr istället för 599kr, den föll ju han för naturligtvis (dom hade bara en kvar). Han ville så gärna köpa den för egna pengar (han hade tagit med sig sin plånbok för att han skulle köpa något på leksaksaffären). Gissa om jag hade en stolt liten kille när han betalade sin bänk för egna pengar alldeles själv.

Vidare till Ikea för att äta en korv lunch. Påväg in på Ikea så säger han: mamma jag ska betala, jag ska köpa en korv till mig och en till dig. Hur gulligt var inte det då, att få bli bjuden på lunch av sin treåriga son är ju inte vad man väntat sig. Återigen en stolt kille som betalade, efter korven fick han gå och köpa en glass som han promt ville betala med egna pengar. Han beställde den så glatt och betalade. 

Var även förbi brors jobb för att hämta ett minne med bilder från i söndags, sen åkte vi till willys för vi hade inga blöjor kvar hemma, handla lite smått och gott där, sen när vi kom till kassan så ville han återigen betala men då fick allt mamma betala för så mycket pengar hade han inte. Min lilla gullunge.

På väg hem plockade vi upp P vid hans jobb. Väl hemma hjälpte jag sonen att mecka ihop hans arbetsbänk, sen har det lekt hej vilt med den. Han har även hunnit sitta en del på sin cykel som han fick i söndags. Stolt visade han upp för mamma att han kunde minsann cykla, så duktig.

Ojoj vilket långt inlägg detta blev. Hoppas ni orkat läsa igenom allt detta.

Sov gott och kram på er

1 kommentar: