torsdag 11 mars 2010

Feber

Hämtade som sagt lilleman vid fyra, han var så duktig klädde på sig nästan alla kläder själv. När vi kom hem så tittade jag och A på tomas tåg medans P lagade maten. A låg helt utslagen på soffan, han var helt slut, ibland är han ju det när han kommer hem från dagis. Men tyckte även nästan att han såg febrig ut, varm var han så jag tog av honom en tröja men då sa han att han frös. Sa att vi skulle kolla tempen, först sa han ja sen ville han helt plötsligt inte ta någon temp. Och jag vet varför, han är ju inte dum inte han, han kopplade naturligtvis ihop att om han hade feber skulle han kanske inte få åka med sin mormor till kungsberget i helgen och åka skidor och bo i husvagnen.

I samma veva som vi höll på med att övertala honom att få ta en temp kom hans farmor och farfar hit för dom ville träffa A, tyckte det var ett tag sen dom sågs. Farmor är ju oxå lite krasslig så hon sa att A kunde ta tempen på henne och hon på honom, så då gick det bra att ta tempen. Lilleman hade 38,1 och farmor hade 36,8. Så det var ju inte konstigt att han var lite emlig.

Inte ville han äta någon mat heller, en halv hårdbröd macka lyckades han få i sig till slut. Jag hade ju lovat glass och blåbär till efterrätt och det ville han ha sa han. I vanliga fall brukar han inte få efterrätt när man inte äter sin mat men är man sjuk kan man ju göra ett undantag. Och glass gick i, i stora lass. Men det vet man ju själv att när man har ont i halsen så är det ju gott med glass. Hans farmor nattade honom innan dom gick hem (hon kunde inte motstå när han frågade så fint). Nu hör jag hur han ligger där inne och hostar. Ser mörkt ut för att han ska kunna åka skidor i helgen, jag kanske får vabba och ha honom hemma istället. Vi får se hur han mår imorgon. 

Nej nu ska jag plocka ihop mina grejor och susa iväg till jobbet, P är ju ledig ikväll så han är hemma med lilleman. Sov gott ni som får sova.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar