tisdag 16 mars 2010

sen igen

Igår åkte jag och sambon in till Ikea för att kolla på deras golv som dom säljer. Det blir nog det vita, ådrade golvet som vi kommer lägga i vardagsrummet och så kommer det bli gråa väggar. Ska bli spännande att se resultatet om det blir som man hade tänkt sig eller inte. Efter Ikea var vi till willys och handlade, på hemvägen släppte jag av P vid dagiset för att hämta A medans jag åkte vidare hem med alla matvaror. När dom kom hem stack dom bara in huvudet och sa att dom skulle gå ut med Hilde. När jag var klar med att packa undan varor och städa köket ringde jag till P och sa det kan inte vara så att ni är hemma hos din mor, jodå mycket riktigt så var det ju. Och A ville inte följa med hem för han hade bestämt att han skulle äta korv och makaroner hos sin farmor. Han fick som han ville fast jag tyckte det var tråkigt eftersom han varit borta hela helgen och sen skulle jag ju bort på kvällen och skulle då inte hinna umgås något med honom, men det var bara att gilla läget. 

Halv sex kom min svägerska och Maude för att hämta upp mig, vi skulle till Örbyhus på ljusparty. Det var trevligt, dom har ju så mycket fina saker men ack så dyrt det är. Köpte bara melters (såna som man har i en doftljuslyckta) men ska ha ett eget party här hemma i april så då blir det något mer. Värdinnan fick en otroligt fin gåva för att det hade sålts för så mycket på kvällen. Grattis till henne, jag vill oxå ha en sån. 

Väl hemma bestämde jag och sambon oss för att titta på en film, den var så där, inget bra slut tyckte jag. Som vanligt hann klockan bli för mycket innan man kom i säng, så lite trött var jag nog allt i morse.

När jag hade gjort mig i ordning så ropade A, han hade en sån kissig blöja så det gått igenom blöjan, byxorna, lakanet och naturligtvis hade madrass skyddet åkt av så även madrassen var kissig. Bara till att väcka P så han fick börja med frukost till A medans jag fixade madrassen. 

Vi blev även idag sena till dagis, jag måste börja väcka lilleman tidigare så vi slipper stressa och komma försent. Dom skulle pyssla på fm (jag trodde dom skulle vara ute när vi kom dit), på tis,ons och torsdagar har dom sina grupper på förmiddagarna.

Själv ska jag fortsätta att försöka tömma vardagsrummet på grejer så min sambo kan måla taket. Just nu ligger han och sover eftersom han ska jobba i natt så jag väntar nog tills han vaknar för det är mest tunga möbler kvar att flytta. 

Har ni några planer idag i det vackra vädret?

Kram på er

3 kommentarer:

  1. Roligt! :)
    Åhh jag önskar vi hade nära till Ikea. Har ju nästan 30 mil dit nu. Så man har inte möjlighet att åka dit så ofta direkt :P

    SvaraRadera
  2. sv: ellos säljer jackorna! visst var dom snygga? jag vill verkligen köpa den :o

    SvaraRadera
  3. Kul att du hittat in hos mig! :) Snyggt det låter med vita golv och gråa väggar! Blir nog bra.

    KRAM Maria

    SvaraRadera